Nie ma żadnego ryzyka niekontrolowanego zbycia udziałów w Rafinerii Gdańskiej - powiedział w piątek rzecznik rządu Piotr Müller. Dodał, że transakcja jest zabezpieczona zarówno umową jak i powszechnie obowiązującym prawem.
W czasach rządów PO były daleko zaawansowane plany współpracy w sektorze naftowym z Rosją, wpuszczenia Łukoila i Rosnieftu do Polski, sprzedania im Lotosu. Gdyby te plany zostały zrealizowane, stryczek energetyczny zacieśniałby się na naszej szyi - powiedział we wtorek rzecznik PiS Radosław Fogiel.
Przy wyborze partnera, który przejmie cześć aktywów Lotosu w związku z jego przejęciem przez PKN Orlen, płocki koncern bierze m.in. pod uwagę bezpieczeństwo energetyczne kraju - poinformował we wtorek podczas debaty zorganizowanej przez Warsaw Enterprise Institute ekspert w departamencie fuzji i przejęć PKN Orlen Jacek Ciborski.
Pomorze nie straci na fuzji Lotosu i Orlenu, to szansa na nowe inwestycje i rozwój; jeżeli nie wchłonęlibyśmy Lotosu, to w ciągu 6-10 lat przestałby on istnieć – powiedział w piątek w szef płockiego koncernu Daniel Obajtek. Dodał, że wpływy z podatków nadal będą trafiać do lokalnego budżetu. Nie będzie też zwolnień.
Gdańscy posłowie KO skrytykowali dziś planowane przejęcie Lotusu przez PKN Orlen, nad którym - ich zdaniem - resort aktywów państwowych nie panuje. Przestrzegali też przed "wyprzedażą majątku narodowego", która - według niech - wiąże się z fuzją obu spółek.
Radni województwa pomorskiego przyjęli stanowisko dotyczące konsolidacji rynku paliw płynnych w Polsce, która polega na przejęciu Grupy Lotos przez PKN Orlen. Za głosowało 18, przeciw było 12 radnych, radny Piotr Zwara wstrzymał swój głos.
Planowana fuzja Grupy Lotos z PKN Orlen to decyzja polityczna, bardzo nieudolnie osłaniana argumentami ekonomicznymi – ocenił w piątek w Gdańsku, europoseł Platformy Obywatelskiej Janusz Lewandowski. Jego zdaniem wynika ona z niechęci rządu do Pomorza.
Plany resortu skarbu związane z połączeniem Lotosu, PKN Orlenu oraz PGNiG w jeden państwowy kombinat są biznesowo nieopłacalne – uważa Łukasz Jańczak z Haitong Banku. Powodem są niewielkie synergie pomiędzy PGNiG a pozostałymi spółkami i problemy związane z efektywnym zarządzaniem tak wielkim przedsiębiorstwem. Po stronie plusów analityk widzi natomiast lepszą pozycję takiej spółki w negocjacjach dotyczących dostaw ropy czy gazu ziemnego.
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem
Fincantieri otworzy spółkę w Arabii Saudyjskiej